正月と先週末と続けて千葉の山奥へ馬を見に行ってきました。正確には、従兄弟の家族が経営している乗馬クラブに、そのサイトのリニューアルのための写真撮影とデザインおよび原稿の確認に行ってきたのです。

山間の乗馬クラブはこの時期、日が落ちると底冷えする寒さになります。景色も素晴らしく良いというわけではない。でも、ここに来ると、帰るときにどこか胸の奥が少しすっきりしていることに気がつきます。なぜだろう。気のいい従兄弟たちや、馬以外の動物たちとのふれあいもその理由のひとつだけれど、最近気づいたことは、ここはとにかく静かなんだな、ということでした。街に住んでいると、どんなに静かな場所でも、遠くで車の走る音とか、近所の生活音がわずかに聞こえてくる。たぶんごく小さな音であっても、人間はほんの少し注意を払っていて、ほんの少し緊張しているんじゃないだろうか。ここではそれがないのがいいのだと思う。

今月中にはリニューアルを完了させたい。写真の練習も兼ねて、今年はちょくちょく千葉へ行こうと思います。

I went to a horse riding club that runs by my cousin's family in Chiba prefecture. It's very cold at the club in this season, and the scenery isn't very good there. But every time I realize that I feel somewhere in my mind better on the way home after visiting here. Of cause I like my cousins, horses and other animals, but recently I noticed that it's very quiet there. If you living in a city, you always hear some small noises like car running or neighborhood's sounds. Maybe human pay attention for any small sounds, and it makes small tension. There's nothing like that here and that's why I feel good, I think.